36 dni wystarczyło Tenczyńskiej Okovicie, aby zrealizować cel, którym było zebranie w crowdfundingu 4,18 mln złotych. Projekt Janusza Palikota wsparło łącznie 1339 osób.
Celem prowadzonej na portalu Crowdway akcji crowdfundingu udziałowego było zebranie środków, które pozwolą na wskrzeszenie tradycyjnej Okovity, starzenie piw warzonych w Browarze Tenczynek i otwarcie taproomu.
Palikot zaprosił społeczność crowdfundingową do wspólnej inwestycji w swój nowy projekt w branży alkoholowej: Tenczyńską Okovitę. Emisja ruszyła 28 października. W 36 dni inwestorzy objęli wszystkie ze 190 000 oferowanych akcji spółki.
Okowita to słynna, małopolska gorzałka, z różnych zbóż i owoców, która w przeszłości była destylowana w Tenczynku. Dzięki wpłaconej przez inwestorów kwocie Tenczyńska Okovita SA wyposaży wydzieloną część Browaru Tenczynek w instalacje do produkcji okowity wedle receptur z XIX w. Przejmie też od browaru produkcję serii piw RIS Barrel Aged oraz wprowadzi kolejne edycje piw starzonych, w tym po Okovicie. W historycznych piwnicach Browaru Tenczynek powstanie również taproom – miejsce degustacji pełnej oferty piw oraz okowity.
Gros zgromadzonej kwoty pochłonie budowa wieży destylacyjnej (1 mln zł) i opłata akcyzy (2 mln zł). Pozostała część budżetu zostanie zainwestowana w remonty (0,5 mln zł) i zakup beczek do starzenia piw (400 tys. zł).
W trakcie zbiórki crowdfundingowej Tenczyńska Okovita poinformowała o mariażu z producentem rumu, ginu i cygar premium z Kolumbii: Dictador, którego realizacja zapewni jej m.in. dostęp do unikatowych beczek do starzenia piw. Będzie też wspierać działalność Fundacji Wisławy Szymborskiej, przeznaczając na ten cel procent ze sprzedaży piwa Barrel Aged i Tenczyńskiej Okovity.