Zakończyła się konsolidacja Mazurskiej Manufaktury Sp. z o.o. i Browaru Profesja, dzięki czemu można było przeprowadzić kilka inwestycji pozwalających na zwiększenie wydajności i stabilizację jakości wrocławskiego zakładu.
– Proces koncentracji naszych zakładów w ramach jednego podmiotu został sfinalizowany. To dla nas naturalny krok, zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i sprzedażowego. Z jednej strony ujednoliciliśmy logistykę, księgowość, dystrybucję i marketing. Z drugiej strony wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dużych klientów sieciowych, którym możemy oferować pełen portfel naszych produktów – wskazuje Jakub Gromek, prezes Mazurskiej Manufaktury SA.
Ponadto emisja akcji serii G pozwoliła na wykorzystanie części pozyskanych pieniędzy na inwestycje. Browar Profesja został doposażony – zakupiono sprzęt pozwalający na automatyzację części słodowej procesu produkcji. W tym roku pozyskano też dotację na budowę instalacji do propagacji drożdży.
– Z punktu widzenia portfela przejęcie Browaru Profesja to był bardzo dobry ruch. Browar Profesja jest w pierwszej piątce najbardziej rozpoznawalnych browarów kraftowych w Polsce. Otworzyło nam to wiele możliwości, których wcześniej nie mieliśmy oferując tylko piwa regionalne. Profesja bardzo szybko weszła do sieci międzynarodowych – wyjaśnia Mariusz Cyprian, dyrektor sprzedaży Mazurskiej Manufaktury.
W 2022 r. na rynek wróciły piwa marki Odra, które obecnie warzone są w Profesji. Odnotowano też dwukrotny wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych.