Jesteście ciekawi, jak prezentują się statystyki mojego bloga? Część z Was na pewno. Dlatego po trochę ponad roku od uruchomienia Chmielnika Jakubowego postanowiłem publikować miesięczne i roczne notowane przeze mnie statystyki. Robię to przede wszystkim dla siebie, ponieważ zmuszę tym siebie do przygotowywania regularnych podsumowań, dzięki czemu będę miał lepszy pogląd na ewentualne zmiany w popularności mojej strony.
Koledzy i koleżanki z mojej branży będą mogli sobie porównać własne słupki i wykresy, a tym samym mieć dodatkową motywację do dalszej pracy nad swoimi blogami. Z doświadczenia wiem, że tak właśnie to działa :). Być może dzięki temu zainteresuję też ewentualnych reklamodawców, czy też potencjalnych chętnych do współpracy.
Statystyki – maj 2021
Miało być już coraz lepiej, ale maj przyniósł kolejne spadki statystyk. Ale trzeba powiedzieć, że w tym czasie działo się niewiele i nie było wydarzeń, które bardziej przykułyby uwagę Czytelników. Niestety.
Statystyki – kwiecień 2021
Kwiecień przyniósł bardzo zbliżone do marca statystyki. Różnice były naprawdę niewielkie. Niezbyt imponujące wyniki są związane choćby z trwającym lockdownem gastronomii i brakiem piwnych wydarzeń.
Statystyki – marzec 2021
W marcu odnotowaliśmy nieznacznie lepsze – w porównaniu do lutego – statystyki. Niestety, w dalszym ciągu były one dalekie od wymarzonych.
Statystyki – luty 2021
W lutym dopadł mnie COVID-19, co niestety od razu znalazło odzwierciedlenie w statystykach portalu – odnotowaliśmy mniej więcej połowę liczby użytkowników, wejść, czy sesji w porównaniu do stycznia.
Statystyki – styczeń 2021
Rok 2021 rozpoczął się bardzo dobrym wynikiem ponad 11,3 tys. użytkowników wyświetliło Chmielnik Jakubowy prawie 20,5 tys. razy. Miłe zaskoczenie! 🙂
Statystyki – podsumowanie 2020 roku
2020 rok zakończył się wynikiem blisko 200 tysięcy odsłon wygenerowanych przez prawie 75 tysięcy użytkowników. Portal Chmielnik Jakubowy wciąż się rozwija i na pewno nie jest to nasze ostatnie słowo :).
Statystyki – grudzień 2020
Grudzień przyniósł nieco gorszy wynik – widać zresztą, że w okolicy Świąt Bożego Narodzenia liczba odsłon szału nie robiła. Niemniej i tak udało się utrzymać bardzo przyzwoity wynik ponad 15 tysięcy wyświetleń w ciągu miesiąca.
Statystyki – listopad 2020
Listopad to był dobry miesiąc pod względem statystyk. Zanotowaliśmy ponad 6,5 tysiąca odsłon niż w październiku :). I w sumie to zasługa… jednego tematu, którym był start Browaru Mentzen. Dobry wynik udało się uzyskać nawet pomimo awarii implementacji Google Analytics do strony, która wystąpiła 7 listopada.
Statystyki – październik 2020
W porównaniu do września odnotowałem w październiku znacznie mniej odsłon. Trochę lepiej statystyki wyglądają pod względem liczby unikalnych użytkowników i sesji. Zakładam, że jest to spowodowane wprowadzeniem częściowego lockdownu, na czym najbardziej ucierpiała gastronomia, w tym puby i multitapy.
Statystyki – wrzesień 2020
Wrzesień był dla Chmielnika Jakubowego rekordowy pod względem liczby wyświetleń. W minionym miesiącu portal wyświetlono ponad 25 tysięcy razy. Według Google Analytics we wrześniu odnotowałem 12 322 sesje, co przełożyło się na 25 265 odsłon. Ruch został wygenerowany przez 9588 unikalnych użytkowników.
Statystyki – sierpień 2020
Kolejny miesiąc wakacyjny i… odnotowałem rekordowe statystyki w tym roku. Nie jest to rekord w historii portalu, ale i tak jest bardzo dobrze. 7323 unikalnych użytkowników wygenerowało ponad 20 tysięcy odsłon :).
Statystyki – lipiec 2020
Mimo wakacji lipiec okazał się naprawdę dobrym pod względem statystyk. Było to dla mnie naprawdę miłym zaskoczeniem, chociaż faktycznie przez cały miesiąc regularnie publikowałem.
Statystyki – pierwsze półrocze 2020
Epidemia koronawirusa wyraźnie odbiła się niestety też na statystykach Chmielnika Jakubowego. W marcu i kwietniu widać wyraźną „dziurę” w liczbie odsłon portalu. W rezultacie wynik jest gorszy niż w pierwszym półroczu 2019 r. o około 10-20% (w zależności od kategorii danych).
Statystyki – czerwiec 2020
W ciągu mojego tygodniowego urlopu niewiele działo się na Chmielniku Jakubowym, co wyraźnie odbiło się na statystykach, które i tak finalnie okazały się naprawdę niezłe. Szczególnie cieszy mnie stosunkowo niewielki spadek liczby odsłon :).
Statystyki – maj 2020
Nareszcie statystyki za maj wyglądają tak, jak wyglądać powinny :). Niewiele zabrakło zarówno do rekordu pod względem odsłon, jak i liczby użytkowników. Szkoda, że nie udało się pobić rekordu, ale i tak jest bardzo dobrze.
Statystyki – kwiecień 2020
W kwietniu w dalszym ciągu widoczne były oznaki kryzysu spowodowanego panującą w Polsce epidemią.
Statystyki – marzec 2020
Rozwijająca się w marcu pandemia negatywnie wpłynęła na zainteresowanie się konsumentów piwem – zamknięte zostały lokale, ograniczona została działalność sklepów. Niestety, widać to na statystykach mojego portalu.
Statystyki – luty 2020
Mniejsza liczba dni w miesiącu, ferie i nieco mniejsza moja aktywność sprawiły, że statystyki za luty są gorsze niż się spodziewałem. Ale w marcu powinno być lepiej!
Statystyki – styczeń 2020
Początek 2020 r. przywitał mnie całkiem bardzo dobrymi statystykami. Co ciekawe, w styczniu 2020 r. odwiedziło Chmielnik Jakubowy więcej użytkowników niż rok wcześniej, generując przy tym mniej sesji i odsłon. Cieszy mnie jednak to, że przez cały miesiąc udało się utrzymać podobny poziom statystyk :).
Statystyki – podsumowanie roku 2019
Przyszedł czas na podsumowanie całego roku 2019. Jest dobrze! :). Chmielnik Jakubowy odwiedziło w tym czasie 70 tysięcy unikalnych użytkowników, generując ponad 185 tysięcy odsłon. Oznacza to naprawdę duży skok w stosunku do roku poprzedniego. Dziękuję! :).
Statystyki – grudzień 2019
Grudzień 2019 r. był dla mnie mocnym zakończeniem roku – odnotowałem rekordowe statystyki. Portal został wyświetlony niemal 13 tys. razy przez blisko 9,5 tys. osób. Super! 🙂
Statystyki – listopad 2019
7,5 tys. osób odwiedziło Chmielnik Jakubowy w listopadzie, co jest rekordową wartością w historii portalu. Przełożyło się to na prawie 13,5 tys. odsłon. Oznacza to spory wzrost w stosunku do poprzednich miesięcy. Szykuje się mocna końcówka roku! 🙂
Statystyki – październik 2019
Październik przyniósł spadek statystyk, które jednak były po części spowodowane awarią Google Analytics na mojej stronie. Na szczęście szybko namierzyłem problem i teraz powinno być okej :).
Statystyki – wrzesień 2019
Statystyki w porównaniu do sierpnia uległy nieznacznemu pogorszeniu – głównie ze względu na brak spektakularnych newsów. Niemniej i tak jestem zadowolony :).
Statystyki – sierpień 2019
Wakacje się skończyły, a z nimi – przynajmniej mam taką nadzieję – sezon ogórkowy. I statystyki będą już tylko rosły :).
Statystyki – lipiec 2019
Mimo dwutygodniowego urlopu w lipcu udało mi się utrzymać statystyki na bardzo podobnym do tego z czerwca poziomie. Jest dobrze :).
Statystyki – I półrocze 2019
Pękło 100 tys. odsłon! :). Super wynik! Więcej na ten temat napisałem w osobnym wpisie.
Statystyki – czerwiec 2019
Po kapitalnym maju czerwiec był już nieco gorszy, ale i tak bardzo dobry :).
Statystyki – maj 2019
Maj 2019 r. był rekordowy – i to w zasadzie pod wszystkimi względami. Zanotowałem prawie 25 tys. odsłon w ramach ponad 11 tys. sesji. W ciągu całego miesiąca moją stronę odwiedziło przeszło 7200 unikalnych użytkowników. Super! 🙂
Statystyki – kwiecień 2019
W kwietniu sporo się u mnie działo – m.in. Wielkanoc, przez co na blogu pojawiło się mniej wpisów. A to z kolei przełożyło się na słabsze statystyki.
Statystyki – marzec 2019
Marzec przyniósł rekordową liczbę odsłon na moim blogu – szkoda, że nie udało się przekroczyć 20 tysięcy ;). Co ciekawe już wcześniej zdarzały się lepsze statystyki pod względem liczby sesji i użytkowników – wtedy jednak znacznie niższy był współczynnik stron na sesję.
Statystyki – luty 2019
Luty przyniósł gorsze statystyki – o ponad 1000 mniej sesji, około 900 użytkowników mniej. Na pewno nieco zasługi ma w tym kalendarz – wszak luty jest najkrótszym miesiącem w roku. Cieszy mnie natomiast nieznaczny wzrost wskaźnika „Strony/sesja” oraz średni czas trwania sesji.
Statystyki – styczeń 2019
Po nieco słabszym grudniu w styczniu zanotowałem powrót do poziomu listopada. Polepszył się wskaźnik Strony/sesja – przy niższej liczbie sesji odnotowałem więcej odsłon. To cieszy :).
Statystyki – podsumowanie roku 2018
Jestem zadowolony – niemal 100 tys. sesji, 150 tys. odsłon i ponad 50 tys. użytkowników. Te liczby robią wrażenie – szczególnie gdy porówna się je z 2017 r. Mam nadzieję, że rok 2019 zakończy się podobnym wzrostem :).
Statystyki – grudzień 2018
Grudzień nie sprzyja dobrym statystykom. Na powyższym wykresie fajnie widać dołek w liczbie odsłon podczas Świąt Bożego Narodzenia. Z jednej strony niewiele wtedy publikowałem, z drugiej – mniej osób zaglądało do internetu. Niemniej wynik zły nie jest – stosunkowo niewiele odbiega od statystyk listopadowych.
Statystyki – listopad 2018
Tendencji zwyżkowej ciąg dalszy – trochę szkoda, że w listopadzie nie udało mi się przekroczyć 15 tysięcy odsłon. No, ale trudno. Wynik i tak jest dobry :).
Statystyki – październik 2018
Październik po dwóch słabszych miesiącach ponownie zakończyłem z niezłym wynikiem ponad 11 tys. odsłon. Wyraźny wzrost widać także w liczbie sesji oraz użytkowników.
Statystyki – wrzesień 2018
No i we wrześniu z różnych względów miałem znacznie mniej czasu na prowadzenie bloga, co odbiło się na statystykach. W sumie jedynym wskaźnikiem, który nie uległ pogorszeniu jest współczynnik Strony/sesja.
Statystyki – sierpień 2018
W sierpniu, w porównaniu do lipca mój blog odwiedziło o 1000 osób mniej, co przełożyło się to w takim samym stopniu na sesje, jak i na odsłony. Cieszy mnie natomiast wzrost współczynnika Strony/sesja oraz średniego czasu trwania sesji.
Statystyki – lipiec 2018
W lipcu znów zanotowałem wzrosty – miesiąc ten załapał się do trzech najlepszych w historii mojego bloga :). A wszystko dzięki rewelacyjnie klikającemu się newsowi na temat piwa waginalnego, który osiągnął rekordową liczbę wyświetleń. W związku z popularnością tego jednego tekstu, spadł mi współczynnik strony/sesja i nieznacznie wzrósł współczynnik odrzuceń. Drugim popularnym wpisem była recenzja Jopejskiego z Browaru Olimp. W tym czasie zrecenzowałem łącznie 23 piwa.
Statystyki – czerwiec 2018
Statystyki mojego bloga za czerwiec są dziwne. Choć liczba użytkowników i odsłon utrzymała się na podobnym jak w maju poziomie, to jednak wskaźnik sesji spadł i to wyraźnie. Zyskały na tym inne notowane przez Google Analytics dane – współczynnik odrzuceń oraz wskaźnik „Strony/sesja” – oba się polepszyły, co mnie bardzo cieszy.
Statystyki – maj 2018
Uff, w maju w końcu zanotowałem poprawę statystyk i to całkiem znaczną. Poprawiły się wszystkie monitorowane przeze mnie główne wskaźniki :).
Statystyki – kwiecień 2018
Kwiecień to niestety dalsze spadki w statystykach strony. Fakt, w ubiegłym miesiącu w zasadzie nie było dobrze klikających się newsów, a najlepszy wynik „oglądalności” uzyskała recenzja piwa Żywiec Sesyjne IPA. Jednak opłaca się recenzować „koncerniaki” ;). Mam jednak nadzieję, że kryzys jest już za mną i będzie już tylko lepiej :).
Statystyki – marzec 2018
Marzec mnie rozczarował. Choć miał o trzy dni więcej niż luty, to jednak liczba użytkowników, sesji oraz odsłon okazały się być mniejsze. Bardzo możliwe, że jest to związane z tym, że pod koniec marca – w związku ze zbliżającą się Wielkanocą – publikowałem mniej, ale też zabrakło w minionym miesiącu zabrakło newsów, które w widoczny sposób wpłynęłyby na statystyki. Może kwiecień będzie lepszy :).
Statystyki – luty 2018
Najkrótszy miesiąc roku nie jest szczególnie dobry do statystycznych porównań. Widać jednak, że statystyki sesji, odsłon oraz unikalnych użytkowników nie odbiegają od danych zanotowanych w styczniu. Tym, co najbardziej mnie cieszy, jest wzrost współczynnika Strony/sesja, który zwiększył się o osiem punktów procentowych. Jeśli chodzi o aspekty porównawcze, więcej powiedzieć nam może porównanie z lutym 2017 r. I tu już mamy duuuże różnice :). W minionym miesiącu w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego zanotowałem wzrost liczby sesji aż o 136,18%, użytkowników o 109,57%, odsłon zaś o 89.85%. Liczby te robią na mnie naprawdę spore wrażenie :).
Statystyki – styczeń 2018
Wow! Styczeń był bardzo dobrym dla mnie miesiącem. Po raz kolejny zanotowałem rekordowe liczby – i to zarówno sesji, użytkowników, jak i odsłon. Wyraźnie też widać tendencję zwyżkową w czasie ostatnich 31 dni. Mam nadzieję, że uda mi się ją utrzymać w kolejnych miesiącach :).
Statystyki – podsumowanie roku 2017
Dziwne są te statystyki – mimo, że w 2017 r. miałem około dwa razy więcej sesji i o 12 tysięcy więcej unikalnych użytkowników, to Google Analytics zliczyło mi mniej odsłon. Zakładam jednak, że powyższe statystyki są prawdziwe i że wcześniej musiał wkraść się w jakiś błąd w implementacji kodu śledzącego. Niemniej jestem jak najbardziej zadowolony. Wyraźnie widać tendencję rosnącą w liczbie sesji. Liczę więc, że 2018 r. będzie jeszcze lepszy i to znacznie :).
Statystyki – grudzień 2017
No i grudzień był ciut gorszy od dwóch poprzednich miesięcy. Ale było to do przewidzenia – przez Święta Bożego Narodzenia nie publikowałem, co automatycznie przełożyło się na liczbę sesji i odsłon. Doskonale widać to zresztą na powyższym wykresie ;). Styczeń powinien być już lepszy ;).
Statystyki – listopad 2017
Listopad przyniósł kolejne polepszenie się statystyk – przypomnę, że miesiąc temu świętowałem przekroczenie 10 000 odsłon w skali miesiąca, tym razem dobrą okazją do świętowania jest zanotowanie ponad 5000 unikalnych użytkowników. Liczba odsłon również ładnie się zwiększyła – w ciągu ostatnich 30 dni przybyło ich prawie 2500 w porównaniu do zeszłego miesiąca. W zasadzie polepszyły się wszystkie główne wskaźniki eksponowane przez narzędzie Google Analytics, z małym wyjątkiem – % nowych sesji nieznacznie się obniżył, ale to znaczy, że na mojego bloga po prostu wracacie :). Super!
Statystyki – październik 2017
No i mamy rekord. Po raz pierwszy liczba odsłon w ciągu miesiąca kalendarzowego przekroczyła 10 tysięcy! :). Podobnie rewelacyjny wynik zanotowałem, jeśli chodzi o sesje i użytkowników. Trochę słabiej prezentują się: współczynnik odrzuceń, strony na sesję, czy też ogólny procent nowych sesji. Niemniej jestem naprawdę zadowolony. Dzięki za zainteresowanie!
Statystyki – wrzesień 2017
Pomimo tego, że ponad połowę września spędziłem na urlopie poza domem, to jednak na blogu udało mi się wygenerować lepsze w porównaniu do sierpnia statystyki – i to praktycznie w każdym wymienionym wyżej aspekcie. Nieznacznie lepsze, ale jednak ;). Mam więc nadzieję, że wakacyjny dołek jest już za mną, a kolejne miesiące przyniosą regularny wzrost.
Statystyki – sierpień 2017
Sierpień to ciągle czas dobrych dla mojego bloga statystyk. Choć spadła nieznacznie liczba sesji, użytkowników oraz odsłon, to jednak cieszy mnie wzrost średniego czasu trwania sesji :). Jest dobrze!
Statystyki – lipiec 2017
Jest dobrze. Po rewelacyjnym czerwcu, lipiec przyniósł minimalnie gorszy wynik – na szczęście zarówno sesji, użytkowników, jak i odsłon jest niewiele mniej niż w poprzednim miesiącu. Szkoda tylko, że wzrósł dość mocno współczynnik odrzuceń. Wygląda na to, że skupienie się przeze mnie na newsach ze świata piwa przynosi wymierne efekty, co mnie naprawdę cieszy. Gorąco zachęcam Was do obserwowania moich kont w mediach społecznościowych – wtedy żaden wpis Was nie ominie :).
Statystyki – czerwiec 2017
Wygląda na to, że szklany sufit, o którym wspominałem miesiąc temu, w czerwcu został w końcu przebity! I to z dużą nawiązką! A wszystko dzięki kilku wydarzeniom z mojego regionu (na dwóch byłem osobiście) oraz dzięki kilku naprawdę klikalnym newsom. Miałem nadzieję, że uda mi się przekroczyć 6000 sesji i 10 000 odsłon, ale wczoraj nie miałem czasu na pisanie, więc niestety zabrakło naprawdę niewiele. Oby lipiec był tak samo dobry!
Statystyki – maj 2017
Majowe statystyki znów powróciły do stałego, średniego poziomu, który wcześniej utrzymywał się od kilku miesięcy. Wynik 4000 sesji w miesiącu, choć już kilkukrotnie wynik ten osiągnąłem, wciąż jest takim szklanym sufitem, którego nie mogę na stałe przebić. Mam jednak nadzieję, że wkrótce się to zmieni,
Statystyki – kwiecień 2017
Kwiecień niestety nie sprzyjał pisaniu. Najpierw święta, potem infekcja, którą załapałem – w efekcie na blogu pojawiło się mniej niż zwykle tekstów, co zresztą widać w statystykach.
Statystyki – marzec 2017
W marcu pod względem sesji było trochę lepiej niż w styczniu (lutego z uwagi na mniejszą liczbę dni nie biorę pod uwagę), jednak w przypadku liczby użytkowników i odsłon wynik jest już niższy. Podobnie jest, jeśli chodzi o średni czas trwania sesji.
Statystyki – luty 2017
Krótki miesiąc, to i statystyki wyglądają na ciut gorsze. Niemniej i tak jak najbardziej mnie satysfakcjonują :).
Statystyki – styczeń 2017
Ze stycznia 2017 r. jestem całkiem zadowolony – jeśli liczba sesji utrzymałaby się na podobnym poziomie przez cały rok, w ujęciu rocznym miałbym ich o kilkanaście tysięcy więcej w porównaniu do pierwszego roku działalności.
Pierwszy rok blogowania (12 lutego 2016 – 11 lutego 2017)
O wynikach pierwszego roku mojej działalności pisałem już w osobnym wpisie, do lektury którego gorąco zachęcam. W przypadku tych statystyk zagadkowym jest dla mnie współczynnik odrzuceń, a raczej jego znaczne wahania. Przez kilka miesięcy Google Analytics pokazywał mi ten wskaźnik na poziomie dosłownie kilku procent, a pewnego dnia skoczył mi do ponad 60%. Jest to o tyle ciekawe, że nie wprowadzałem w tym czasie żadnych znaczących zmian i wygląda mi to na błąd algorytmu.