Jan Olbracht Rzemieślniczy zaprezentował dziś (tj. 5 maja) na swoim Facebooku wizualizację etykiet wszystkich zwycięskich piw z tegorocznej Kuźni Piwowarów. Każda edycja tego konkursu to całkiem inna koncepcja – w zeszłym roku głównym motywem zamieszczonym na butelkach były facjaty autora, wg receptury którego dane piwo zostało uwarzone. Nie pamiętam, kto wówczas stał za designem, ale w tym roku jest to agencja Ostecx, znana choćby z tworzenia etykiet dla AleBrowaru, co zresztą jak najbardziej jest widoczne.
Nie wiem jak Wam, ale mi po zobaczeniu powyższej grafiki od razu skojarzył się charakterystyczny pirat firmujący etykietę Rowing Jacka. Wszystko za sprawą identycznej kreski, którą wykonany został rysunek, będący głównym motywem. Mnie osobiście etykiety te niezbyt się podobają – są jakieś takie bez wyrazu. A i już teraz mogę sobie wyobrazić, że w sytuacji gdy butelki różnych piw będą stały obok siebie na półce sklepowej to z daleka nie będzie łatwo je rozróżnić – szczególnie dla krótkowidzów, którzy nie będą mogli rozczytać podanego dość dużą czcionką stylu.
A Wy co sądzicie o tych projektach? Na koniec przypomnę, że laureatami tegorocznego konkursu zostali:
- West Coast IPA
Michał Wójcik - Tea Pale Ale
Adam Cink - Session IPA
Grzegorz Adamczyk - Herbal Ale
Monika Nowosielska - Belgian Blond
Sławomir Mazur - Tropical Stout
Katarzyna Strzelecka