Call to Create: Stream

Dziś ważny dzień dla Jurka Gibadły odpowiadającego m.in. za marketing Browaru Brofaktura. Wieczorem w krakowskim lokalu BroPub by Brokreacja odbędzie się oficjalna premiera jego książki pt. „Wybierz Sobie Piwo. Przewodnik po piwnych stylach”. To dobra okazja, aby sięgnąć po piwo ze wspomnianego wyżej browaru. Będzie to Call to Create: Stream, czyli hazy IPA chmielona bardzo interesującymi odmianami chmielu.

Książka „Wybierz Sobie Piwo. Przewodnik po piwnych stylach” to publikacja poświęcona rodzajom piwa – tym klasycznym, ale również tym, które narodziły się całkiem niedawno. Autor w przystępny sposób przybliża czytelnikom poszczególne style – ich cechy, a także historię. Podaje również przykłady piw polskich i zagranicznych. Za wydanie tej publikacji odpowiada Wydawnictwo Dragon, a ponad 300 stron treści zostało opakowanych w twardą, rzucającą się w oczy oprawę. Gdy książka trafi w moje łapki, nie omieszkam jej zrecenzować :).

Reklama

Wracając do dzisiejszego piwa, to do jego zakupu przekonała mnie przede wszystkim świetna etykieta. Mamy na niej ozdobną, biało-pomarańczową rybę (prawdopodobnie karasia, welonkę lub ozdobnego karpia) na ciemno-zielonym tle jakby podwodnej roślinności. Autorem tej ilustracji jest Mateusz Ochała z Krakowa.

Interesująco prezentuje się również skład, a dokładniej – chmielenie. Użyto bowiem dwóch nowych amerykańskich odmian chmielu – Lotus oraz eksperymentalnego Exp #09326. Ten pierwszy do piwa ma wnosić nuty pomarańczy, wanilii, kandyzowanych winogron i owoców tropikalnych, zaś drugi – jagody, owoce tropikalne oraz grapefruita. W zasypie znalazły się trzy rodzaje słodu: jęczmienny, owsiany i pszeniczny, a także płatki owsiane.

Chmiel Lotus pojawił się na Chmielniku Jakubowym już dwukrotnie – przy okazji recenzji piwa Nevermind vol. 9 z Browaru Brokreacja oraz New England DDH DIPA: Comet+Lotus z AleBrowaru. Natomiast z Exp #09326 mam pierwszy raz do czynienia.

Stream jest jednym z piw wypuszczonych w ramach serii #CallToCreate, w ramach której etykietach prezentowane są prace grafików, ilustratorów, czy artystycznie uzdolnionych pasjonatów piwa, którzy zgłosili się do Brokreacji. Do tej pory na rynek trafiło 16 takich pozycji.

O Browarze:

Browar Brokreacja to krakowski kontraktowiec, który powstał w 2015 r. jako owoc współpracy Mateusza Górskiego oraz Filipa Kuźniarza. Obecnie jego ekipa liczy cztery osoby – do wspomnianej dwójki dołączyli jakiś czas temu m.in. Jurek Gibadło i Marcin Szymański. Obecnie ekipa liczy sobie siedem osób. Aktualnie Brokreacja buduje stacjonarny browar w Zatorze, między Krakowem a Oświęcimiem.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś – zachęcam do polubienia naszego profilu na Facebooku:

  Polub Chmielnik Jakubowy na Facebooku

Skład piwa Call to Create: Stream:

woda, słód jęczmienny pilzneński, słód owsiany, płatki owsiane, słód pszeniczny, chmiele Lotus, Exp #09326, drożdże.

Piwo pasteryzowane, niefiltrowane

Parametry piwa Call to Create: Stream:

Styl: DDH hazy IPA
Ekstrakt:
 15° Plato
Alk. obj.:
 5,7%
IBU:
 b/d
Hop rate: 21 g/l

Data przydatności do spożycia: 21.04.2022

Kolor: Żółte, wpadające w jasny pomarańcz.
Piana: Umiarkowanie obfita, ale drobna i kremowej konsystencji. W średnim tempie opada do wyraźnie zaznaczonej obrączki przyklejonej do szkła i cieniutkiej warstwy. Zostawia bardzo ładny lejsing.
Aromat: Owocowy, tropikalny, kojarzy się z sokiem owocowym.
Smak: Słodko, mocno owocowo. Na pewno wyczuwam ananasa, słodkie cytrusy (mandarynka, pomarańcza). Jest też trochę brzoskwini, a w tle wyłania się jakaś delikatna kwiatowość, ziołowość. Piwo jest gładkie, dość treściwe. Goryczka początkowo niska, po kilku łykach staje się silniejsza, lekko piecze w gardło (hopburn). Alkohol świetnie ukryty.
Wysycenie: Niskie, w kierunku umiarkowanego.

Call to Create: Stream
Call to Create: Stream

Call to Create: Stream t ypowa „hejzi ipka”, w której najważniejsza jest „soczkowa” chmielowość. Tak też jest i tutaj. Dzieje się sporo – można wyczuć całą gamę owoców – pierwszym moim skojarzeniem był jednak ananas. Trunek jest soczysty. Alkohol świetnie ukryty, ale charakterystyczną dla tego stylu gładkość psuje trochę hopburn, czyli pieczenie w gardle od użytego na zimno chmielu. Niemniej całościowo efekt użytych chmieli jest całkiem interesujący :).

Cena: 13,75 zł za 0,5 litra w sklepie specjalistycznym Chmiel – Świat Piwa w Szczecinie

Reklama
PRZEGLĄD RECENZJI
Wygląd:
85 %
Aromat:
88 %
Smak:
74 %
Poprzedni artykułDziś oficjalna premiera książki „Wybierz Sobie Piwo”
Następny artykułZnamy termin i kategorie Szczecińskiego Konkursu Piw Domowych
Jakub Siusta
Nazywam się Jakub Siusta. Jestem rodowitym poli­cza­ni­nem, pocho­dzę więc z obsza­ru, które wciąż pozo­sta­je piwną pusty­nią na mapie Polski – zarów­no pod wzglę­dem dzia­ła­ją­cy­ch bro­wa­rów i ini­cja­tyw kon­trak­to­wy­ch, jak rów­nież pod wzglę­dem cie­ka­wy­ch loka­li i wyda­rzeń oko­ło­piw­ny­ch. Dlatego na moim blogu mam zamiar posta­wić na pro­mo­cję tego wszyst­kie­go, co dzie­je się w samym Szczecinie, ale także na zachod­nio­po­mor­skiej sce­nie piw­nej.
1050-brokreacja-call-to-create-streamCall to Create: Stream t ypowa "hejzi ipka", w której najważniejsza jest "soczkowa" chmielowość. Tak też jest i tutaj. Dzieje się sporo - można wyczuć całą gamę owoców - pierwszym moim skojarzeniem był jednak ananas. Trunek jest soczysty. Alkohol świetnie ukryty, ale charakterystyczną dla tego stylu gładkość psuje trochę hopburn, czyli pieczenie w gardle od użytego na zimno chmielu. Niemniej całościowo efekt użytych chmieli jest całkiem interesujący :).