Ponad 2,5 mln zł udało się dotąd zebrać Browarowi Doctor Brew w ramach prowadzonej przez siebie zbiórki crowdfundingowej. W Polsce to rekordowa wartość – wcześniejszy rekord należał do start-upu Lovely, któremu w 2017 roku udało się zebrać 1,64 mln zł na platformie Crowdway.
Jest to znacznie lepszy wynik niż ten, który początkowo zakładała ekipa Doctorów – liczono bowiem, że uda się zebrać 2 mln zł. Obecnie licznik wskazuje 2,512 mln zł. Co więcej browar postanowił wydłużyć czas trwania akcji do 21 grudnia do godz. 15:00.
W listopadzie Doctor Brew poinformował o wydzierżawieniu Browaru Lwówek należącego do Grupy Browary Regionalne Jakubiak. W ciągu dwóch lat Doctorzy mają wyłączne prawo do zakupu zakładu. Obecnie przejęli oni już zarządzanie w zakładzie i rozpoczęli przygotowania do przeniesienia do niego produkcji swoich piw rzemieślniczych. Co ciekawe dyrektorem i głównym piwowarem lwóweckiego browaru pozostanie pracujący na tym stanowisku od czterech lat dr inż. Paweł Zarychta. Planowane są również dodatkowe prace modernizacyjne i inwestycje w wyposażenie, o wartości przekraczającej 1,5 mln zł.
. Dlatego po przebiciu kwoty 2 mln mamy nadzieję pozyskać dodatkowe środkipodkreśla Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych Doctor Brew sp. z o.o.
Równolegle do kampanii crowdfundingowej Doctor Brew prowadzi ofertę prywatną udziałów o wartości 5 mln zł, by łącznie pozyskać 7 mln zł. Środki te mają zasilić kapitał operacyjny na poczet zakupu Browaru Lwówek, w tym przystosowanie go do wytwarzania piw kraftowych, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2 do 4 tys. hektolitrów miesięcznie, a także zapewnić wkład własny do kredytu bankowego.
PWC (PricewaterhouseCoopers) w raporcie z sierpnia 2018 r. prognozuje wycenę spółki Doctor Brew sp. z o.o. po transakcji na kwotę ok 31-36 mln zł. Udziały w ramach zbiórki crowdfundingowej sprzedawane są jednak z dyskontem wyceny do wartości 20 mln zł.
Kampania crowdfundingowa: www.crowdway.pl/doctorbrew/ lub akcja.doctorbrew.pl